:: Esok Raya...

Sedar tak sedar, esok dah nak raya. Tahun ni jugak sekali lagi gua gagal nak pose penuh.



Ni summary sepanjang bulan pose ni:

Jumlah hari berpuasa - Rahsia

Paling awal tewas - 6.30am

Menu tak puasa paling power - Mini murtabak ngan ayam goreng

Port paling best - Bilik aku sendiri

Alasan tak pose paling popular - Bukak pose waktu Tehran

(nanti gua ganti la...)



Tahun ni jugak pertama kali gua bayar Fitrah

Terima kasih kepada semua yang telah mengucapkan selamat hari raya kat gua. Baik melalui e-mail, kad raya ataupun SMS.



Kepada semua pelawat blog aku nih,

Kepada semua kengkawan,

Kepada semua yang terpaksa bertugas di hari raya,

Yang tak sempat balik kampung on-time,

Kepada anak durhaka yang tak reti-reti nak balik kampung walaupun hari raya,

Kepada semua yang sedang memecut balik ke kampung halaman masing-masing,

Kepada yang suka mengganggu ketenteraman dengan main mercun,

Kepada yang terpaksa beraya di hospital,

Semua yang memilih untuk bermusuh ngan aku,

Yang tak habis-habis mencabar kesabaran aku,

Kepada yang tikam aku dari belakang,

Kepada mereka-mereka yang susah sangat nak berlaku jujur ngan aku,

Kepada tok nenek yang seronok anak cucu balik beraya (ikut depa lah...)

Kepada yang dah stenbai duit raya banyak-banyak untuk berlagak,

Kepada yang tak sabar nak pakai baju raya baru,

Kepada yang pedih mata bakar lemang,

Kepada yang terpaksa beraya kat hospital,

Kepada waris-waris mereka yang maut di jalanraya,

Kepada mereka yang kurang bernasib baik tak dapat beraya ngan baju baru,

Kepada mereka yang dah beli baju raya tapi tak muat (salah saiz),

Kepada yang balik kampung naik keta baru,

Kepada yang berjaya pose penuh,

Kepada mereka yang tak pose langsung tapi ada hati nak raya,

Kepada yang jauh di mata,

Yang depan mata tapi jauh jugak,



Gua ucapkan

Selamat Hari Raya Aidilfitri,

Maaf Zahir Batin.

Comments

Popular posts from this blog

Kemelut Di Muara Bazaar

:; Special Feature - 14 Hari Mencari Hantu

:: Kepak Ayam Madu Jerantut Yang Kecewa