Late Show With Kumprinx (Part 1)

Nina Williams

Tiresome Weekend
Beberapa hari aku offline kerana terlalu sibuk ngan urusan seharian. Merempit ke Bentong sebanyak 2 (dua) round. Bekerja hingga santak subuh ke terbenam mentari secara non-stop. Dan jugak kenduri nikah kawin. Tak lupa jugak aktiviti bermain gitar tengah-tengah malam melayani sanubari luka yang penuh tekanan merudum. Kadang-kadang tu aku heran jugak mengapa diri aku ni selalu diselubungi keletihan yang melampau. Ada ketika aku terlalu takde mende nak buat sampai naik pening kepala aku nengok tv. Dan jugak ada ketika aku terlalu sibuk sampai tak sempat nak singgah kat table member-member yang menyeru aku mengajak sekali mem-pekena neskepe 'o bersama mereka. Malah ada jugak ketika aku tetap melepak mempekena neskepe 'o meskipun ada 1001 perkara yang aku perlu selesaikan dengan segera. Most of the time, aku boleh gerenti aku mesti berada dalam keletihan yang melampau. Sehingga aku terpaksa menyapu Balm di sendi-sendi yang sakit. Orang lain pun cari makan jugak. Orang lain pun kerja jugak. Tapi ada ke yang sering dirudum keletihan melampau macam aku ni?

Nikah Kawin
Ada sedara aku nikah hari Sabtu ari tu. Berikut adalah gambar-gambar event tersebut yang aku terjumpa dalam kompiter ni.

...
Satu je perkara tentang majlis nikah kawin ni yang aku into adalah bab makan. Nak nak lagi kalau tukang masak atau katerrer (ka-terrer) dia terrer. Safe bet aku tangah makan ngan family aku. Kecuali yang tak nampak muka dan bertudung tu kutu mana tah aku tak tau.

Gila-Gila Pengantin Men-cekik
Beginilah rupa paras pengantin tersebut. Dia ni sedara aku. Best la korang makan best. Ada ayam golek. Waima demikian ayam golek yang berbaki itu kemudiannya dibawa pulang ke umah aku oleh Mum aku. Cuba teka sapa yang makan sampai habis?

Selamat Pengantin Baru Ruzman dan Zurinah

X tgk tv
Ya. Saya tidak menonton konset final akademi fcukinghell itu. Aku dah mengantuk sangat dah. Baik aku tido je. Later aku dapat tau yang aku sorang je kat Malaysia ni yang tak nengok konset final tu. Ampeh tul la.. Namun demikian masa aku jenjalan kat pasar keesokan harinya aku tau sapa menang. I guess 14,000 people cant be wrong huh? Yang makan siput terus akan makan siput. Yang diraikan sengih-sengih pandu keta baru. Yang merai skang ni terkebil-kebil. AF dah habih, welcome to the real world.

Pepehal sebenarnya banyak lagi mende aku nak cerita malam ni. Belum lagi masuk pasal kasut baru aku. Pasal panggilan tipon aku. Pasal stress lagi. Pasal hantu lagi. Jadi stay tuned jer la..

Comments

famia said…
eheheh..aku pon x tgk final AF..lagik nekmat tido awal seh..

*slamad penganten baru jugek..(napela musem cutiskolah ni musem mengawan ek)
alone said…
aku pun tak tengok af..kira 2 org la..
jr said…
cite hantu? sambungan dulu ke?
Anonymous said…
AF WHAT? Tak tgk aku..

Popular posts from this blog

Kemelut Di Muara Bazaar

:; Special Feature - 14 Hari Mencari Hantu

:: Kepak Ayam Madu Jerantut Yang Kecewa