Zero Hour - Malam Satu Suro

Aku dengar Malam Satu Suro ni sebuah cerita Indonesia. Top jugak kat sini. Malangnya aku tak penah nengok. Bebaru ni lift kat umah aku ni rosak. Dah 2-3 hari dah. Kalau aku balik memalam, terpaksa naik tangga yang sunyi tu. Tangganya terang, tapi rasa macam angker semacam je.
Pastu malam tu aku nengok video paling angker sekali sepanjang minggu nih. Ala.. yang gambar orang kena rasuk ngan jin Idrus tu. Seram banget aku rasa nengok muka akak tu. Seumur hidup aku aku penah nengok beberapa kali adegan macam tu secara live. Ntah la, malam tu aku rasa angker sesangat. Lalu aku terus balik umah. Naik tangga. Termengah-mengah aku sampai kat umah. Pastu tetiba umah aku takde api pulak. Bukan takde kebakaran, tapi takde elektrik. Dalam kegelapan tu terus bertukar kepada kostum tido aku, dan terus landing. Tapi mata aku ngak tido-tido. Entah mengapa, kalih ke sana, pusing sini, tak lelap langsung. Mungkin sebab otak aku banyak sangat memikirkan pasal video angker tadi.
Tetiba aku terasa sesuatu di kaki aku. Dia merayap menuju ke atas. Perlahan-lahan ku rasakan. Ia berbulu lebat. Mengoles-oles kepala lutut aku. "Sah, hantu kacau aku malam ni", bentak hatiku. Dari kaki ia menjalar ke atas. Aku memejamkan mataku kuat-kuat. Kalau ye la hantu ni, muka dia mesti huduh macam hantu punya. Tak pun bertanduk, macam yang aku pernah nengok kat umah sewa aku kat Kolumpo ari tu. Aku tak nak nengok, nanti kena demam lagi. Kena pegi berubat lagi. Dah la susah nak cari rumah orang berubat tu. Keta kena parking jauh. Jalan kaki lagi satu hal.
Objek berbulu tadi kini dah sampai ke atas dada aku. "Mati la aku dia korek keluar jantung aku ni kang", getus hatiku. Walaupun aku tak pernah dengar cerita orang mati kena cekik (ataupun robek jantung) dengan hantu, tapi hati aku sengaja meng-getus sedemikian dengan niat seloroh demi untuk mententeramkan jiwa aku yang tengah panik ni. Tak boleh dibiarkan ni. Kang lain jadinya. Aku harus lakukan sesuatu. Dengan sepenuh kekuatan aku, aku tolak objek berbulu tadi ke tepi. "Shiahhh!!", jerit aku.

Sejak hari tu, bila nak tido aku akan tutup kemas pintu bilik aku untuk mengalakkan kejadian yang sama berlaku. Nasib baik Chomi, kucing underdog kat umah aku tu tak ambik hati ngan kes ni.

Coming soon:
24

Comments

D' said…
eeeiiii ...takutnya...!!!
mayameera said…
hehehehe dah agak dah...
an-nidxam said…
huahahaha!!! terhibur ar jugak!
jr said…
wei, kucing sedara ko 2 xamek pulak?. kang lain jadinya
wiwieroxy said…
malam satu suro?cite seram giler.kalo tgk sure tak leh tido langsung teringat2...

Popular posts from this blog

Kemelut Di Muara Bazaar

:: Kepak Ayam Madu Jerantut Yang Kecewa

:; Special Feature - 14 Hari Mencari Hantu