Kedai Makan Maggot Fcukinghell

Sebelum korang berfikir tentang nak pekena makan nasik kat Centerpoint ni, sila baca cerita aku ni. Kat sini ada 2 kedai makan nasik campur (lauk-pauk) yang glamer dan menjadi kegemaran semua orang yang datang makan nasik kat sini. Pertama sekali adalah Angah Corner. Makanan kat Angah Corner ni takde masalah sangat cuma ajinomoto je banyak. Kalau nak merasa rambut gugur sila la makan nasik kat sini hari hari. Hari tu aku beli ikan kat dia, RM2.50 sekor. Sebab ikan tu kecik, aku tanya la dia boleh kurang tak harga. Katanya " Hishh.. ini ikan segar mesti la mahal. Barang pun dah naik harga. Kalau nak murah silap tempat la engkau.." Lalu aku mebidas, "Apasal tak cakap Ajinomoto naik harga?!" (dalam hati). Bila aku bawak balik, aku dapati seperti biasa ikan yang aku beli tu adalah ikan recycle. Iaitu ikan yang dua hari lepas jadi ikan goreng biasa dan skang dah jadi ikan masak merah. "Segar kepala hotak dia..", getus hatiku.
Trend recycle ikan/ayam ni begitu popular di kalangan makcik-makcik kedai makan kat Lipis ni. Orang lain kena cirit-birit bukan perkara utama yang penting keuntungan yang maksima. (naik haji balik hari). Namun selalunya aku takde pilihan lain lagi. Tak sanggup aku mati kelaparan.
Sebentar tadi aku terasa sangat lapar, lalu aku pesan kat Khatan (adik sedara aku) suh beli lauk kat bawah. "Ikan keli sekor, sayur sikit. Ada lebih pulang, tak cukup tambah pakai duit sendiri", ringkas arahan aku kepada Khatan. Sekonyong-konyong Khatan naik bawak ikan keli sekor. Kerana lapar aku tanpa membuang masa lagi letak ikan tu dalam piring, kaut nasik secukup rasa dan terus soru. Sebab lapar jugak boleh tahan laju aku makan.
Tetiba langkahku terhenti. Meja ku tumbuk dengan kedua belah penumbuk seraya mengkarate nasik di atas pinggan, "BERENGGAAAAA!!!!!!".
Mengikut maklumat dari Khatan, lauk tu dia beli dari kedai Selera Kampung (Arzu - antara Din Cafe dan Angah Corner).
Pukimak punya makcik. Hari ni aku cukup hangin. Dah la aku tengah lapar. Dalam ikan ada berengga. Kalau korang tak kenal berengga ni adalah anak lalat. Ulat yang mengeriut-riut macam nasik. Orang biasa panggil ulat nasik. Kat tong sampah banyak mende ni.
Dengan ikan keli dalam genggaman, aku, Botak, Anjit dan Chin Peng mengorak langkah ke kedai makcik fcukinghell tu untuk membalas dendam. Ikan keli aku campak ke mukanya. Perut makcik tu aku jek. Dia terduduk sesak napas. "Hoi perempuan! Kau ni nak meniaga ke nak bunuh orang? Ikan ni dah ada berengga pun nak jual lagi? Kau ingat aku ni apa? dinaso??!! Botak, ajar dia!"
Lalu Botak membelasah makcik tadi.
"Anjit, bakar kedai dia!" Anjit dah stenbai kat tepi dengan setin minyak tanah. (petrol mahal skang)
"Chin Peng, campak makcik tu dalam kedai dia!", lalu makcik tadi terbakar rentung dalam kedai dia.
"Hahahaha!!!"
Aku bercekak pinggang ketawa terbahak-bahak sampai keluar air mata berlatarbelakangkan api yang marak menyala.
Moral: Tak semua orang gemar makan berengga.

Comments

efandi said…
hahahahaha. siyol la. kalau dekat hostel selalu kena.
Anonymous said…
maschosicm betul la ko ni
nicknuck said…
hoh..siap bakar kedai lagi..keh keh keh..gila ganas aa ko...aaaaaa, chin peng pun ada, botak pun ada..sungguh komunis kamu nih...
Dhani said…
kump. fathi interview aku pasal GOBLOG. dia tanya blog apa yang femes yang join projek buku ni. aku cakap APOKOBONDO sama KUMPRINX. huhu. blanja aku mkn2 ok. ;D. esok cek: www.mstar.com.my
jr said…
habad beno makcik ni. tapi sampai ko bakar dia. show no mercy beb!
Kumprinx said…
biar betik?
taugeh20... said…
hahahah...sudahle tuh...ko jgn..jgn..jangan...jangan tak bakar!!!
http:/sampahsampahsedunia said…
beb mmg horror sebab aritu aku singgah centerepoint mmg tempat tu aku makan ...buweeeekkkk..
10 said…
buleh wat pelem nih... :)

The Kumprix Strike Beck

heheh...

:)
NewForex said…
Hello,

My name is Andrew, I represent Partnership Department of NewForex.
I would like to discuss cooperation with You, we can offer partners payments (IB \ revenue share) - up to 80% of spread ($15 per lot) and CPA for attracted active traders.

Our advantages:
- Fast commission withdrawals, great choice of payment systems;
- Opportunity to control the statistics of transfers through your link, the number of referals, see deposited fees online;
- A wide range of advertizing material from NewForex;
- Fast and convenient payment systems for the withdrawal of partner’s fees;
- Support and individual approach to every partner.

For the clients attraction You can also use the information about our bonuses.

If you are not interested, just tell me why. Any feedback from you is important to me to serve you better in the future.

To discuss cooperation with licensed brokerage NewForex please contact me:
mail: partnership@newforex.com
skype: partnership.newforex
site: www.newforex.com/about_us/partners

Popular posts from this blog

:; Special Feature - 14 Hari Mencari Hantu

Kemelut Di Muara Bazaar

:: Kepak Ayam Madu Jerantut Yang Kecewa