Posts

Showing posts from September, 2006

Doktor K : Mari Menukar Minyak 2T

Image
"Minyak 2T tak payah tukar, ko tambah je.."
"Aku rockers Padeli, rockers memang tukar minyak 2T! Tak payah tambah.."

Bahan-bahan yang diperlukan: Setengah meter tube jernih. Beli kat kedai hardware. Kalau tokei tu tanya, cakap nak buat gelang. Dan sebotol minyak 2T berprestasi tinggi. Memula bukak seat motor dan bahagian yang diperlukan sampai nampak tangki 2T tersebut. Jika dilihat di sini, 2T tersebut telah berkurangan. Ini masanya untuk korang tambah. Tapi kali ni Doktor K akan menukar keseluruhan minyak tersebut. Pada percubaan pertama, Doktor K memasukkan tiub melalui lubang tempat masuk minyak tersebut.
Namun hujung tube tersebut gagal mencapai saki baki minyak yang ada. Usah risau. Sebatang rokok dapat membantu. berehat sebentar dan fikirkan jalan lain sambil mengusyar awek lalu lalang depan umah.

Setelah berfikir dengan mendalam Doktor K mengambik keputusan untuk menyedut minyak tersebut melalui lubang sensor minyak tersebut. Sensor ini mestilah ditanggalkan terl…

Kuih Bersepah

Image
Kacang Tumbuk. Zaman dulu bungkusan dia panjang. Dan skang dah pendek sebab semua mende naik harga. Masa aku sekolah dulu selalu pekena. Aku cabar korang makan mende ni tak bersepah.