Menyelamatkan Kucing


Selama 5 hari kitaorang dengar bunyi kucing kat belakang rumah. Mula-mula gua buat tak pot je sebab skang ni kan mating season kucing-kucing seluruh malaysia. Kemudian mak gua kabo ada sekor kucing kat belakang umah tu terperangkap. Mula-mula kena kejar ngan sekor kucing jantan. Kucing jantan tu nak molest dia. Lalu dia lari panjat bangunan (rujuk anak panah dalam gambar). Sampai atas tak boleh turun dah. Lalu kucing tersebut terperangkap di situ selama 5 hari tak makan dan tak minum.

Masuk hari ke-5 kami jadi makin stress. Tak sanggup nak tengok kucing tu mati kelaparan kat atas tu. Petang semalam kami menghubungi rakan-rakan untuk mencari tangga panjang demi menyelamatkan kucing tersebut. Semua orang tak beri perhatian terhadap permintaan kitaorang. bagi sesetengah orang, menyelamatkan kucing lorong (alleycats) adalah satu usaha yang sia-sia dan tak menguntungkan.

Mak gua mengambil tindakan drastik menelepon bomba. Bomba kabo, "Tengoklah kang..". Kamipun menanti dengan penuh saspen. Sekali betul-betul bomba datang. Gua menjadi teruja nengok lori bomba. Tak sangka jugak bomba sanggup melayan permintaan kitaorang ni. Kami menunjukkan tempat kucing tersebut berada. Pastu bomba tersebut panjat bangunan tu ala-ala spiderman. Kucing berjaya diselamatkan. Bomba mengusyar-usyar lagi lokasi kejadian. Kami berasa puas hati kerana berjaya menyelamatkan kucing tersebut sehinggalah..

Pengusaha Restoran nasik kandar kat bangunan tersebut keluar dari kedainya untuk menengok apa yang kecoh sangat kat belakang kedai dia tu. kata beliau kepada brader bomba tersebut,

"Ala.. ini biasa la kucing panjat atas tu. Diaorang tangkap burung. Nanti diaorang turun la sendiri..."

Memang penis! Makes us looks like a prankster. Dia memang tak tau kes. Kami ni hampir seminggu tengok kucing tu kat situ. Berhujan berpanas, pastu lapar lagi. Memang ada kucing yang hardcore panjat atas tu boleh turun balik, tapi takkan la kucing yang ni saje-saje lepak kat atas tu selama 5 hari sampai kurus kering? Gua syak pengusaha ni takut bomba selongkar-selongkar kedai dia sampai terjumpa barang-barang kontraband ataupun dia memang tak berhati perut orangnya.

Masalahnya di sini, kalau korang tengok gambar jat atas tu betul-betul ada 3 tangga misteri yang tak tau ke mana destinasinya.

Tangga untuk masuk ke alam ghaib?

Comments

Popular posts from this blog

Kemelut Di Muara Bazaar

:; Special Feature - 14 Hari Mencari Hantu

:: Kepak Ayam Madu Jerantut Yang Kecewa