Pedal Masih Lapar

Gua tengok Pedal yang paling lemah sekali. Pipinya cengkung. Tulang rusuknya kelihatan. 2-3 ekor burung hering dah tunggu kat tepi beliau. Gua jadi simpati. Lantas gua ambik wallet gua. Gua korek sana-korek sini, ada la dalam seringgit lebih. Gua juga menganjurkan kepada Pedal dan Man Bola untuk melakukan perkara yang sama dengan wallet diaorang. Akhirnya kami berjaya mengumpul dalam RM3 lebih gitu.

Gua dan Man Bola bersepakat untuk melantik Pedal beli la apa-apa makan yang dirasakan sesuai dengan duit yang berjaya kami kumpul itu. Itupun sebab memandangkan dia yang paling tak daya nak jalan sekali. Pedal turun membawa seribu harapan. Kami menanti di rumah dengan penuh saspen. Entah apalah yang dibeli oleh pedal ni kelak ya, hati gua berbisik sambil mengetatkan bengkung di perut gua.

20 minit kemudian Pedal kembali. Muka gua sengih. Muka Man Bola sengih. "Korang tengok sikit apa yang aku beli ni?!" ujar pedal. Bangga. Gua rampas beg plastik yang dibawanya. "Peh, pandai jugak ko ni ye Pedal.." Gua puji buat ambik hati. Dengan duit tak seberapa yang berjaya dikumpul tadi, Pedal membeli 'roti paun' bersaiz raksasa dan setin sardin cap 'Pork Meat'.

Petikan dari 'Pedal Masih Lapar' (Unpublished)
Juga baca 'Aishah Masih Hidup' (gambarhantu.blogspot.com)

Comments

Popular posts from this blog

:; Special Feature - 14 Hari Mencari Hantu

Kemelut Di Muara Bazaar

:: Kepak Ayam Madu Jerantut Yang Kecewa